Mesta har som mål å bli bransjens digitale mester

Mesta jobber hele tiden for å forbedre, standardisere og digitalisere.

Vårt mål

Digital innovasjon

Vi i Mesta har som mål å bli bransjens digitale mester. Det er en ambisjon vi tror på og som vi jobber aktivt mot hver dag.

En digitalisering av bygg og anleggsbransjen, krever et ambisiøst og fremtidsrettet lederskap med solide og godt forankrede strategier. Det betyr også at vi må ha en smidig tilnærming til forbedringsarbeidet, kontinuerlig læring og utvikling. Vi har grunnleggende tro på at avgjørelsene og prosessene blir bedre ved hjelp av data og teknologi.

Organisasjon

Strategi og transformasjon spiller en avgjørende rolle i å gjøre selskapet mer effektivt og moderne. Vi skal finne nye gode løsningene for bedre og sikrere drift.

Flest mulig skal delta i Mestas digitale transformasjon. Alle skal enkelt kunne vite hva vi som selskap til enhver tid jobber med av større og mindre initiativer og hvordan dette henger sammen med våre strategiske mål.

Mesta jobber mye med å få de riktige menneskene til å drive dette arbeidet både internt og eksternt. Derfor er det viktig både med rekruttering, videreutvikling av ansatte, nye ansvarsområder, nye roller og utforsking av nye måter å jobbe på.

Prosess

I Mesta er vi prosessdrevet i vår tilnærming til forretningen.

Mesta mann med Ipad

Vi jobber kontinuerlig med å få god innsikt i hvordan vi arbeider i dag, for å finne potensialet for effektivisering, digitalisering og transformasjon.

Data

Mesta blir stadig mer datadrevet. Vi jobber mot at avgjørelser i stadig større grad tas basert på faktiske forhold. Vi skal ha åpne og tilgjengelige data som vi deler med kundene våre.

Data og digitale verktøy gir muligheter for en bedre hverdag for den enkelte, våre interessenter og Mesta som en helhet.

Det betyr også at vi må forandre måter vi jobber på i dag. Vi skal både standardisere og effektivisere samtidig som vi utfører den daglige jobben med å forbedre norsk infrastruktur.